Tuesday, December 10, 2013

Pencarian Mentor Bermula

Assalamualaikum..

Sy suke beli buku tpi liat nk bace spai abis..slalu main selak2 je cari part2 yg best..jgn tiru gaya ini..

Saya tgh cube nk bace buku ni spai habis tpi stuck..x spai suku buku lgi..aiyaiyai..

M.E.S.T.I
Mentor.Elmu.Sistem.Tindakan.Impian.

Drpd 5 ni cume 1 je yg sy ada..impian..tu yg kdg2 impian cume tinggal impian..:[
Pernah x kdg2 kite rase takut nk berimpian..impian nk rmh juta2..berkereta mewah..rase mcm x tercapai je..yer..tula yg sy rase..(impian terbaru sy-nk beli kereta range rover yg sgt awesome tu..^.^..check harga mak aii..300k++)

Cerita ttg impian ni sy nk share cerita zaman muda2 dlu..dlu mase study kat U nk blik kampung naik bas je..naik trn bas n lrt..kdg2 komuter..perjalanan amik mase 3jam..kalu naik kete 1jam je..
Ceritanya pasal cita2 nk kerja ape n kat mane..mase tu study engineering..amik plak mechatronic..dlm geng aku sorg je major ni..org ckp mecha ni agak tough..org yg x brp tough mcm aku ni nmpk agak rare sket la..tpi bile dah masuk class tgok rmai jgk bdk2 mecha yg girly2..hehe..tu la yg jdi geng aku..

Main cerita x mula pon lgi..

Mase aku ulang alik U n rmh aku slalu lalu dpn kilang jepun..2 kilang jepun yg agak gah namenye..tpi dlm hati aku dah psg niat nk keje kat kilang B..Niat ni rupenye sejak dari sek menengah lgi..nk tau knp aku pilih kilang B bkn A?sbb kilang B lgi cantik dri kilang A..mase tu xtau lgi ranking2 kilang tu..bdk2 lgi..

So mase kat U pon niat tu masih same..sbb kilang tu sgt dekat dgn rmh..5min je dah spai..tulah tempat keje idaman..

Lpas grad sempatla tanam jagung 6bln sbb kilang B tu x pggil2 lgi aku intebiu..dah 2 3 resume aku htr..kilang A ada gak pggil intebiu tpi xde rezeki..

Dah bosan sgt menunggu aku pon pegi merantau kat kl keje executive dkt klcc..offer keje ni dah dpt mase sblm grad lgi..gaji ok keje pon sng x stress sgt..keje ni x lame sbb aku ni kaki homesick..genap sbln aku berenti sbb dpt offer keje kat kilang B..alhamdulillah..

Citer ni ada sambungan lgi..will be continued soon..

Moral: Niat yg diiringi tekad n azam yg kuat..InsyaaAllah boleh dicapai..

Tapi masalahnye skrg takut nk tanam impian tinggi2..btollah org ckp diri sendiri adalah penghalang plg besar utk berjaya..agree?

Cerita mcm dah terpesong dari tajuk..hehe..

Will find my mentor soon..maybe she'll be my 1st mentor..little lady with a big heart(name as on the pic)..Thank you for your non-stop info for us, the beginners(maskay group)..

No comments:

Post a Comment